Filmtip | Carol

14:00

Ik heb enkele gekke gewoonten. Eén ervan is dat ik altijd een blogbericht begin te schrijven als ik eigenlijk Andere Belangrijke Dingen zou moeten doen. Op dit moment is dat het dankwoord van mijn eindwerk schrijven. Positieve noot hieraan is dat ik de komende maanden veel Belangrijke Dingen te doen heb, dus statistisch gezien komen er dan ook nog wel een paar blogjes aan. Hoezee!

Andere gekke gewoonte: ik val heel vaak in slaap tijdens films. Ik weet niet hoe het komt en vind het waanzinnig frustrerend (en mijn lief met mij), maar het gebeurt gewoon. Daardoor kan ik zelden een film in één keer uitkijken. Behalve Carol.


Ik ben natuurlijk geen gerenommeerd filmcriticus, maar ik weet wanneer ik iets goed vind. En waarom: het is geen cliché. Onvoorspelbaar, ondersteund door prachtige muziek en lichtelijk heartbreaking. En toch ook weer niet. Verder vertel ik niet teveel over de inhoud - ik wist er zelf op voorhand niets over, en vind dat een heerlijke manier om een film te bekijken. Rest mij wel nog één ding: wat ben ik blij dat de tijden ondertussen veranderd zijn en dat ik mijn vriendin graag mag zien. Ik vergeet soms dat dat ooit geen evidentie was.

You Might Also Like

1 reacties

Subscribe