Skip de herfstdip (+winactie)

07:30

Eigenlijk is er geen enkel seizoen dat ik liever heb dan een ander. Ik kan lastig zijn als ik door de regen naar school moet fietsen, maar ik kan in de zomer evengoed een hele dag brommen omdat ik het "wààààrm" heb. (Eerlijk waar, ik functioneer niet in de hitte. Ik leg mij languit in de zetel met een ventilator naast m'n koppie en daar stopt dan vaak de activiteit van de dag.)

Maar toch. In de herfst heb ik het nét een beetje lastiger, omdat het plots zo laat licht en zo vroeg donker is. In het donker aan de dag beginnen, in het donker terug thuiskomen. Not my cup of tea. (Een kopje thee is dan weer wél my cup of tea in deze donkere tijden!) Daarnaast is de hoeveelheid schoolwerk waarmee ik dezer dagen te kampen heb niet min, dus begin ik niet altijd met evenveel plezier aan de dag. Ik vermoed dat ik niet de enige ben met dit probleem, en daarom volgt hier een lijstje met dingen die mij er weer helemaal bovenop helpen.

Maak het gezellig

Elk nadeel heeft z'n voordeel, en hetzelfde geldt voor het gebrek aan licht in de herfst. Ik steek regelmatig een kaarsje én mijn happylights aan, en kruip vervolgens onder mijn superzachte roze deken met een boekje in een hoekje. Even alles vergeten (niet gemakkelijk, ik las onlangs dat het wel 34 minuten duurt vooraleer je je écht kan ontspannen) en mezelf verdiepen in het leven van een ander, heerlijk.

Chocolade en ander lekkers

Baru chocolade

Chocolade is een toverwoord. Ik had geluk, want Baru voelde aan dat ik nood had aan een stevige dosis cacao. Ik ben alvast fan want: enkel natuurlijke ingrediënten én handgemaakt in België, driewerf hoera! Daarnaast ziet de verpakking er heel erg mooi en strak uit én moest ik heel erg lachen met alle kleine figuurtjes die in de chocolademelk zaten. En niet te vergeten: lekker, lekker en nog eens lekker. Om te voorkomen dat ik een echte dikkie dik word van al dit lekkers (dat zou m'n herfsthumeur ook niet ten goede komen) geef ik een deel van dit pakket weg! Wat moet je daarvoor doen?

  • Vind Kristalblauw leuk op Facebook of volg me op Instagram of Bloglovin'. 
  • Laat ook even in de reacties weten dat je meedoet, en laat daarbij zeker een geldig e-mailadres achter, zodat ik je kan contacteren. Op zondag 18 oktober trekt een onschuldige hand een winnaar :-) 
Baru chocolade

Baru chocolade

Het is trouwens niet helemaal toevallig dat ik deze week over eerlijke chocolade schrijf, want het is week van de Fair Trade. Ook Oxfam Wereldwinkel doet hieraan mee, en met de bon die je hier vindt kan je nog tot 17 oktober een gratis reep van hun nieuwe biochocolade gaan halen in één van hun (vele) winkels. Ook als je niet wint hoef je dus niet te treuren in een hoekje, want er is chocolade voor iedereen! Zo hoeft dit jaar niemand gebukt te gaan onder de herfstdip.

Zoek het licht op

Het is niet omdat het al vroeg donker is, dat de zon nooit meer schijnt. Maak dan ook gebruik van de zonnige momenten die er wél zijn: neem een keertje de fiets in plaats van de bus, of maak een wandeling als je een beetje tijd over hebt. Moeten studeren is geen excuus: al wandelend krijg ik alle leerstof het beste herhaald. Je doet het niet voor niks, want al dat extra licht zorgt ervoor dat je lichaam meer cortisol aanmaakt, en dàt zorgt er dan weer voor dat je je fris, alert en stressbestendig voelt. Nadien kan je dan weer binnen wegkruipen met een warme tas thee. (De herfst is dan ook een ideaal seizoen om de kringwinkels af te struinen op zoek naar schattige theekopjes).

Thee mandarijn

 

You Might Also Like

15 reacties

  1. Baru is the best! Ik doe ZO graag mee! (ik volg je op insta en mijn e-mail is hello@insins (dot) me :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voordat ik begin over al deze heerlijke producten... wat een ontzettend lief schaaltje heb je! De herfst is ook niet mijn favoriete seizoen. Kaarsjes en kleedjes vind ik dan wel weer heel fijn. Lekker cozy op de bank zitten met een goed boek of mijn favoriete serie. Die chocolaatjes lijken me zo ontzettend lekker. Ik ken deze merken allemaal niet, en dat terwijl ik een echt chocolademonster ben ;-) Ik doe daarom ook graag mee aan je winactie. Ik volg je op Bloglovin'. De andere 2 heb ik niet. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil mijn kans ook wel wagen. Tegen chocolade zeg ik geen nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb voornamelijk last van vermoeidheid in deze periode... en ik moet erom denken dat het inderdaad later licht wordt en vroeg weer donker. Maar mijn werkkamer staat alweer vol met decoratie (okay, voornamlijk Halloween en kerst, maar tóch)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm jummy deze zou ik wel willen winnen, ziet er heerlijk uit! Oh die salty caramel chocolademelk doet me instand watertanden!! Geef mij maar de herfstmaanden, sowieso al lekker gezellig, met deze lekkernijtjes nóg beter! Aangezien ik deze dagen jammer genoeg niet echt kan genieten van zalige herfstwandelingen door alle drukte, zouden deze een perfect alternatief zijn om toch nog van deze fijne tijd te kunnen genieten. Top blog heb je hier Paulien, ik hou hem in de gaten!! (Zeg ik deels om de chocolaatjes te winnen, maar ik meen het ook echt! Zéér tof, keep the good work going) (Rosan.steenbrugge@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt te lekker uit! (en ook te mooi om open te doen en op te eten, maar dat zou mij niet al te lang tegenhouden, haha). Chocolade + warm bad + goed boek + een muziek = perfectie, dussss give it to me! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chocolate is my middle name! Ik doe mee! (ellen_springael@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Wat een mooie en lekkere actie (: Ik bezwijk er voor, door mijn chocoladeverslaving... Uiteraard volgde ik je al via facebook en mijn mailadres heb je al (:
    De complimenten voor je blog, Paulien! Echt heel knap bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Paulien! Wat een fijne winactie. Als je het niet erg vindt, zou ook ik graag een kans wagen. :-)

    Ik heb trouwens een super leuk ideetje! Ik heb andere smaken van warme dranken dan jij, dus misschien moeten we eens afspreken om ze samen allemaal eens te proberen? Laat maar iets weten als je dit een leuk idee vindt (en als je eens tijd hebt). :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne tips! Door de kou en de regen (en de wind tegen op de fiets) ben ik best vatbaar voor zo'n herfstdip, al moet ik zeggen dat ik de herfst heerlijk vind als ik binnen op de bank met m'n warme sloffen en een kopje thee zit of als het droog is (en blijft) om een stuk te wandelen in het bos tussen alle bladeren met m'n blije hondje :-)

    Ik doe trouwens graag mee met de winactie, chocola vrolijkt altijd op! Ik volg je op instagram (kirst_enzo) en mijn mailadres: info@lifesome.nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor zo'n leuke winactie ben ik altijd wel in! Ik kwam erachter dat ik het merk al thuis heb staan in de vorm van Chai Latte met vanille (ook zeker een aanrader) en deze producten zien er ook echt heerlijk en prachtig uit.

    En die herfstdip is bij mij gelukkig niet zo aanwezig, heb meer last van een winterdip ;). Maar ik merk wel dat ik met dit natte en donkere weer liever binnen blijf zitten met een dekentje en een warm drankje in plaats van een lange wandeling te maken. Hoort erbij denk ik.... Ook de herfst heeft zijn prachtige momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb nog nooit van Baru gehoord, maar hoe schattig/lekker zien die verpakkingen eruit ! Ik doe graag mee aan de winactie, ik volg je nu op bloglovin :) sofie.vandevenne@student.kuleuven.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben eens gaan kijken op de website en wow het ziet er allemaal zo lekker uit ! Weet je toevallig of het ook ergens fysiek verkocht wordt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht hun marshmallowrepen altijd in de Essenza, maar dat is nu net veranderd in 'Holland&Barret' en sindsdien ben ik er niet meer geweest... Het is ook te koop in verschillende koffiehuisjes, zoals de Cafematic en Antwerpen of Simon Says in Gent. Succes met je zoektocht! :-)

      Verwijderen
  14. Ho hello, I understand Dutch but I'm too bad at expressing myself in this language. Thank you for this giveaway (I'm entering of course), I subscribed to your blog!
    Here is my email address: brasseur.kim@gmail. com (trying to avoid bots with the space)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe