De mooiste upcycle projecten

11:25

Ik heb deze dingen nog nooit zelf geprobeerd, omdat het idee achter upcycling is dat je aan de slag gaat met dingen die je thuis op overschot hebt. Wegens nog geen eigen huis heb ik ook nog niet bijster veel overschot. Ze zien er echter zo leuk uit, dat ik ze wel met jullie wilde delen! En op een dag, als ik heel erg veel tijd heb, ga ik ze wél maken. Ik koos speciaal voor projecten die er niet heel erg moeilijk uit zien, zodat sukkelaars als ik het ook kunnen. Zie je ergens een woord in het grijs staan, dan kan je daarop klikken voor uitleg over hoe je 't juist kan maken.

Plantjes in blik

Dit vind ik er echt heel mooi uitzien! Zo'n blikken vind je heel vaak op de rommelmarkt, maar het kan net zo goed zijn dat je er thuis nog over hebt van koffie, koekjes of ander lekkers. Het lijkt me ook heel erg leuk om dit (in iets kleinere blikjes) met verse kruiden te doen, om dan in de keuken te zetten.

Maak van een lelijke wasmand een prachtig tafeltje


Deze wasmand komt gewoon uit de IKEA, en is heel simpel om te toveren in een  tof bijzettafeltje. Wil ik echt zeker onthouden voor in m'n toekomstige appartement. Een leuke cactus erop, de telefoon ernaast, ik zie het zo al voor me!

Kamerscherm met lichtjes




Deze ziet er al iets moeilijker uit, en ik vond ook geen uitleg hoe je eraan begint. Ik vind het er echter heel erg sfeervol uitzien voor in de herfst, of zelfs voor mensen die geen klassieke kerstboom maar wél winterse kerstgezelligheid in huis willen! Voor iets handigere Harry's dus :-)

Schuiftafeltje



En last but not least: dit leuke tafeltje gemaakt van schuiven! Twee schuiven aan elkaar lijmen (of dit met een brede schuif maken kan natuurlijk ook), pootjes eronder, een kleurtje erop en klaar!

Ik ben echt fan van al deze kleine sfeerbrengers, die ik trouwens op de facebookpagina van het Ecohuis vond. Wat is jullie favoriet?





You Might Also Like

5 reacties

  1. Oh wauw, hier hou ik van! Heel erg zelfs! Ik vind ál die hergebruik projectjes geweldig. Ik heb geen favoriet, ik wil ze gewoon allemaal namaken. Ze zijn zo verschillend en vullen elkaar mooi aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn leuk he! Laat maar weten als je er eens eentje namaakt ;-)

      Verwijderen
  2. De laatste vind ik heel erg leuk! Een echte eyecatcher voor in huis, gegarandeerd veel complimentjes van bezoek denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook mijn favoriet! Lekker simpel en inderdaad een echte eyecatcher! :-)

      Verwijderen
  3. Zo leuk dit! Vooral dat tafeltje en het kamerscherm met lichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe