Dat ik eigenlijk toch wel trots ben

07:00

Ik kan vanalles. Plannen. Vol goede moed ergens aan beginnen. Dromen. Maar de dingen uitvoeren? Daar ben ik eigenlijk niet zo goed in.

Ik ben vaak ontzettend impulsief. "Hé wat denkt ge zal ik vanaf nu eens met de fiets naar school gaan, dertien kilometer is niet zo veel, en zal ik anders ineens eens op zoek gaan naar een toffe fiets" en twee weken later was die fiets daar. "Hé wat denkt ge, zal ik eens auditie gaan doen bij Scala als ik durf" en twee weken later zong ik daar. "Hé weet ge, verpleegkunde is toch niet helemaal iets voor mij, zal ik misschien toegepaste psychologie gaan doen" en twee weken later studeerde ik ineens iets anders. (Echt waar. Zo ging het.)

Koffie koek schrift potlood studie

En nu, nu zit ik ineens in mijn laatste jaar. Nu ga ik eindstage doen, zit ik te zwoegen boven artikels om een bachelorproef in elkaar geflanst te krijgen, zit ik elke week urenlang te oefenen op mijn gesprekstechnieken, honderden taken tegelijk te maken, af en toe eens goed te zuchten als ik naar de les moet (blame it on the maandagblues) en besef ik plots dat ik écht bijna afstudeer. Dat ik eigenlijk nog niet eens zo slecht ben ik wat ik doe. Soms kan ik de dingen wél uitvoeren. En soms ben ik daar echt wel trots op. 

Oh, en ik fietste voorlopig zo goed als elke dag naar school. Nu voel ik me een doorzetter in't kwadraat, en dat gebeurt niet vaak.

You Might Also Like

10 reacties

  1. Hier mag je zeker ontzettend trots op zijn! Ik wens je heel veel succes met je eindstage en de bachelorproef!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk geschreven! Je mag inderdaad erg trots op jezelf zijn. Wat leuk om zo terug te kijken op de tijd dat je heel impulsief van alles ondernam en nu (een paar jaar later) hier staat. Soms is het ook gewoon goed om impulsief iets te ondernemen vanuit je hart! vind ik in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een leuk compliment! Je weet nooit hoe een impulsieve actie uitdraait maar soms kan het inderdaad goed zijn om eens zot te doen ;-)

      Verwijderen
  3. Ik ben ook ontzettend impulsief, maar soms is dat echt een goede eigenschap. Oké, je denkt misschien minder lang na over je beslissingen, maar op die manier krijgt angst ook geen kans om je beslissing te beïnvloeden. Knap wat je de afgelopen jaren heb gepresteerd en veel succes met je bachelorpaper! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo had ik het zelf nog niet bekeken, maar eigenlijk heb je daar echt gelijk in! No fear, zoals ook blijkt uit jouw laatste filmpje ;-) Dankjewel, ik doe m'n best!

      Verwijderen
  4. Wat goed van je! Veel succes met je laatste jaar! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat goed! Het heeft zeker z'n goede kanten om zo impulsief te zijn, veel beter dan in een hoekje te blijven zitten afwachten;) En blijkbaar had je wel de goede keuze gemaakt toen je wisselde van studie. Veel succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, geen spijt van de studieswitch! Het merendeel van de tijd dan nog ;-) En bedankt, ik doe m'n best!

      Verwijderen

Subscribe